deel 5 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marie-Jeanne & Roland - WaarBenJij.nu deel 5 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marie-Jeanne & Roland - WaarBenJij.nu

deel 5

Blijf op de hoogte en volg Marie-Jeanne & Roland

21 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vrijdagochtend zijn we vanuit Hokitika vertrokken richting Fox Glacier. Onderweg vaak gestopt om van de uitzichten te genieten. Eind van de dag een wandeling rond Lake Matheson gemaakt. Door de mist en de regen zijn de Mount Cook en de Mount Tasman nauwelijks zichtbaar. Na de wandeling begon het te regenen/hozen. De andere ochtend was dit ook nog het geval. Toch een kleine wandeling gemaakt. 's Middags klaarde het gelukkig wat op want we gingen een gletsjerwandeling op de Fox Glacier maken. Wauw! Zondag was het weer lekker zonnig. Voordat we richting Queenstown vertrokken, zijn we teruggeweest naar Lake Matheson. Deze keer konden we foto's maken met de 2 bergen op de achtergrond. Daarna op weg naar Queenstown. Onderweg nog een aantal keren gestopt om foto's of een wandeling te maken. O.a. bij Knights point lookout, Ship Creek, Thunder Falls en Blue Pools. 's Avonds even rondgewandeld in de stad. Maandag was het lekker zonnig. Ideaal om de stad en de omgeving te bekijken: met de Skyline Gondola naar boven voor een mooi uitzicht over de stad en het meer, Arrowtown bezocht, een wandeling gemaakt, bij Lake Hayes in de zon gelegen en een wandeling gemaakt door de Queenstown Gardens. Voor vertrek op dinsdagochtend naar Te Anau eerst nog een laatste bezoekje aan Queenstown gebracht en dan op weg. Bij aankomst motel opgezocht en daarna meteen een deel van de Kepler Track gelopen. Wat een uitzicht! 's Avonds naar de film over Fiordland. De film geeft een indruk over wat ons nog te wachten staat: de Milford Sound. Op woensdag zijn een strakblauwe lucht en 20 graden de ideale omstandigheden. De Milford road met een paar mooie stops was al erg mooi maar de cruise van 2,5 uur door de fjord was het hoogtepunt: wauw, wat indrukwekkend!

• 21 November 2012 - 09:06

Robert:

Hallo Roland,

Wat een trip. Kun je er eens wat foto's van jullie bij zetten?
    We zijn benieuwd wat de cultuur daar met je doet.

Vraagje? Ga je mee met de kamergenoten van A2.32 op 14 dec uit eten?

Groet,
    Robert

• 21 November 2012 - 13:12

Femke:

Jeetje wat klinkt dat allemaal mooooooi. Zucht, zit ik hier naar een boom te kijken zonder blaadjes. Lekker genieten nog. Dikke kus!!

• 21 November 2012 - 18:59

Jan-Peter:

Hey,

Echt een wandeling over de gletsjer gemaakt, of toch stiekum de heli gepakt.... hahahaha. Geweldig allemaal wat jullie doen. En ja zet er eens een paar foto's bij (ook van jullie zelf). Dan beoordelen wij wel of jullie er nog redelijk uit zien. Veel plezier nog...........!

gr, JP